LinkedIn zpřístupňuje novou Job Library: každý si může prohlédnout propagované pracovní nabídky
LinkedIn udělal velký krok k větší transparentnosti v oblasti pracovních inzerátů. Nově spustil Job Library, databázi všech propagovaných pracovních míst, která byla na platformě zveřejněna za poslední rok. Zatímco dosud jste na LinkedInu mohli vidět jen aktivní inzeráty, nyní máte možnost prohledávat celou roční historiiplacených pracovních nabídek – a to podle firmy, klíčového slova, země nebo časového období.
Transparentnost podle evropských pravidel
V Evropské unii přichází tato funkce navíc s bonusovými informacemi. U každého inzerátu se totiž kromě popisu pracovní pozice a názvu společnosti dozvíte také:
- jméno plátce reklamy,
- časové rozmezí publikace,
- odhadované celkové impresní číslo,
- rozdělení impresí podle jednotlivých zemí,
- a dokonce i detaily o tom, na jaké dovednosti (skills) byla reklama cílená.
Právě tato „unijní specialita“ může být klíčová. Uchazeči získají jasnější představu o tom, kde mají největší šanci uspět, a firmy se musí připravit na to, že jejich náborové strategie budou mnohem viditelnější než dříve.
Rok zpětně dohledatelných nabídek
LinkedIn uchovává všechny propagované pracovní nabídky v Job Library po dobu jednoho roku od jejich uzavření. To znamená, že si můžete udělat obrázek nejen o aktuálních trendech, ale i o tom, jak se náborová politika konkrétních firem měnila v čase. Pro náboráře to znamená cenný zdroj inspirace a srovnání, pro uchazeče zase možnost analyzovat poptávku po jejich dovednostech a zjistit, kde se jejich znalosti nejvíce hledají.
Od placených nástrojů k širší dostupnosti
LinkedIn svou Ad Library spustil už v roce 2023. Původně v ní zveřejňoval především politickou inzerci, později i komerční kampaně. S postupným zpřísňováním legislativy o transparentnosti reklamy se však databáze rozšiřovala o další segmenty. Nyní s Job Library přináší data, která byla donedávna dostupná pouze uživatelům placené verze LinkedIn Recruiter. Díky tomu se náborová data demokratizují a stávají se veřejně přístupná všem.
Co to znamená do budoucna
Job Library může zásadně změnit způsob, jakým firmy přistupují k inzerování pracovních míst. Uchazeči totiž uvidí nejen samotnou nabídku, ale i to, kolik lidí ji pravděpodobně vidělo a na koho byla cílená. Pro společnosti to může znamenat větší tlak na férovost a transparentnost, ale zároveň i šanci ukázat, že se nebojí otevřeně komunikovat, koho hledají a jak investují do náboru. LinkedIn tak opět posiluje svou pozici hlavní platformy pro profesní networking a ukazuje, že v éře dat a regulace je otevřenost tou nejlepší strategií.
