Zpět na přehled
Post Thumbnail

Zdá se, že cookies třetích stran v Chromu se nezruší

Google již od roku 2020 opakovaně upozorňuje, že brzy přestane podporovat cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome. Ty měly být nahrazeny technologií Privacy Sandbox, která by marketérům poskytovala informace pouze o skupinách uživatelů s podobnými datovými vlastnostmi, a neumožňovala sledovat konkrétní jednotlivce na základě jejich pohybu po internetu. Po mnoha odkladech však nyní Google mění svůj přístup.

Tuto změnu oznámil na blogu Googlu Anthony Chavez, vedoucí týmu vyvíjejícího Privacy Sandbox. Podle něj je cílem Googlu „vytvářet řešení, která podporují konkurenceschopný a prosperující trh, jenž funguje jak pro vydavatele, tak pro inzerenty, a zároveň zavádět technologie na ochranu soukromí“. K tomu konkrétně dodává:


„První testování společností zabývajících se reklamními technologiemi, včetně společnosti Google, ukázalo, že rozhraní API služby Privacy Sandbox má potenciál těchto výsledků dosáhnout. Očekáváme, že celkový výkon při používání rozhraní API Privacy Sandbox se bude časem zlepšovat s tím, jak se bude zvyšovat jejich přijetí v odvětví. Zároveň si uvědomujeme, že tento přechod vyžaduje značnou práci mnoha účastníků a bude mít dopad na vydavatele, inzerenty a všechny, kdo se podílejí na online reklamě.

S ohledem na tuto skutečnost navrhujeme aktualizovaný přístup, který zvyšuje možnost volby uživatele. Namísto vyřazení souborů cookie třetích stran bychom v prohlížeči Chrome zavedli novou zkušenost, která by lidem umožnila učinit informovanou volbu, jež by platila pro celé jejich prohlížení webu, a kterou by mohli kdykoli upravit. Tuto novou cestu projednáváme s regulačními orgány a při jejím zavádění budeme spolupracovat s průmyslem.“